Všeobecné obchodné podmienky
Verzia 1
Platné a účinné od 1.7.2025
I. Vymedzenie pojmov
1. Prevádzkovateľom internetovej stránky liore.sk, objavsvojpotencial.sk a objavsvojpotencial.eu a zároveň predávajúcim či dodávateľom tovarov, digitálnych produktov a služieb je
WAU LIFE s.r.o.
Moštenica 121
97614
Moštenica
Slovensko
IČO: 55554628
DIČ: 2122021869
Kontaktné údaje:
Terézia Berešová
email: info@tereziaberesova.sk
Tel.č.: +421907844607
2. Kupujúcim je každý návštevník našej internetovej stránky, ktorý prostredníctvom stránky liore.sk, objavsvojpotencial.sk a objavsvojpotencial.eu (ďalej len "liore.sk", ostatné dve domény sú presmerované na liore.sk) vytvoril objednávku.
3. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá nenakupuje produkt pre účely jeho predaja iným osobám, za účelom podnikania alebo výkonu zamestnania či povolania.
4. Tovarom alebo službou sú všetky predajné produkty zverejnené na stránke liore.sk, ktoré možno zakúpiť pomocou predajného formulára alebo e-shopu.
5. Objednávka vzniká potvrdením objednávky vybraného tovaru alebo služby kupujúcim vrátane potvrdenia objednávky v e-shope, e-mailom alebo telefonicky (správou).
6. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom webovej stránky liore.sk, e-mailovej, telefonickej komunikácie a komunikácie pomocou elektronických médií (skype, google messenger, WhatsApp).
7. Vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – spotrebiteľom, neupravené obchodnými podmienkami sa riadia občianskym zákonníkom (č. 40/1964 Z. z.) a zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 250/2007 Z. z.). Vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim – podnikateľom neupravené obchodnými podmienkami sa riadia obchodným zákonníkom.
8. Digitálne súčasti produktov (audio nahrávky a pod.) predávané prostredníctvom stránky liore.sk, nie je povolené šíriť tretím osobám a využívať na komerčné účely bez súhlasu prevádzkovateľa tejto stránky. Prevádzkovateľ liore.sk nenesie zodpovednosť za úspechy, či neúspechy plynúce z použitia digitálnych alebo fyzických produktov predávaných na liore.sk.
II. Cena
1. Všetky uvádzané ceny sú konečné a platné tak, ako sú uvedené v e-shope a v momente odoslania objednávky.
2. Ceny v e-shope na webe liore.sk sú uvádzané s DPH.
III. Objednávka
1. Objednávka vzniká potvrdením a odoslaním objednávky cez e-shop liore.sk.
2. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných produktov a teda objednávka sa stáva pre kupujúceho záväznou.
3. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká zmluvný vzťah, ktorý je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim, ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak.
4. Kupujúcemu je po vytvorení objednávky automaticky zaslaný e-mail s potvrdením prijatia objednávky.
5. Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného produktu.
6. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Táto slúži ako doklad o zaplatení produktu.
IV. Platobné podmienky
Za produkty predávané prostredníctvom stránky liore.sk je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
-
platba online prostredníctvom platobnej brány Stripe (Online platobnou kartou: VISA, VISA electron, MasterCard, Maestro). Platobné metódy sú napojené na platobnú bránu spoločnosti Stripe, Inc, ktorá poskytuje zabezpečenú technológiu prijímania platobných kariet. Čísla platobných kariet a kreditných kariet zadávate pomocou zabezpečeného a kanála spoločnosti Stripe. Za bezpečnosť vašich platobných údajov zodpovedá spoločnosť Stripe, Inc.
V. Dodacie podmienky
1. Keď je objednávka zaplatená a peniaze pripísané na bankový účet predávajúceho, digitálny produkt (alebo prístup k nemu) bude digitálnou formou zaslaný kupujúcemu. Fyzický produkt bude po prijatí príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho, odoslaný kupujúcemu dopravnou spoločnosťou, ktorú si kupujúci vyberie pri vytvorení objednávky, z možností dostupných na e-shope liore.sk.
2. V prípade digitálneho produktu je kupujúci povinný skontrolovať si svoju e-mailovú schránku, aj všetky jej podpriečinky (propagácie, hromadné, spam atď).
3. Ak sa e-mail od predávajúceho objaví mimo hlavného priečinka e-mailovej schránky kupujúceho, pretiahne si ho do hlavného priečinka a mailovú adresu si pridá do svojho adresára. Takto si zabezpečí správne doručovanie elektronickej pošty od predávajúceho.
4. Ak ani po niekoľkonásobnom hľadaní kupujúci nenájde e-mail s dodaným digitálnym produktom, požiada o vyšetrenie problému na e-mailovej adrese: info@tereziaberesova.sk
5. Ak kupujúcemu nebude doručený fyzický produkt na adresu alebo na odberné miesto zadané v objednávke, kupujúci požiada o vyšetrenie problému na e-mailovej adrese: info@tereziaberesova.sk
VI. Prevod vlastníckeho práva
Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny za predmet zmluvnej dohody.
VII. Garancia / Odstúpenie od zmluvy
1. Právo spotrebiteľa vrátiť produkt bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa: Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia produktu.
2. Za svoje produkty WAU LIFE s.r.o. (liore.sk) ručí zárukou spokojnosti a garanciou vrátenia peňazí. Ak do 14 dní od zaplatenia zistíte, že tento produkt nie je pre Vás, vrátime Vám peniaze naspäť (pri dodržaní ďalších bodov v tejto sekcii).
3. O vrátenie peňazí kupujúci požiada písomnou formou e-mailom na adresu info@tereziaberesova.sk spolu s priloženou faktúrou (dokladom o úhrade) a s priloženým formulárom pre odstúpenie od zmluvy.
4. Predávajúci vyplatí kupujúcemu plnú sumu za vrátený digitálny produkt bankovým prevodom do 14 pracovných dní od potvrdenia prijatia žiadosti o vrátenie peňazí. Pokiaľ ide o fyzický produkt, predávajúci vyplatí kupujúcemu plnú sumu za vrátený tovar bankovým prevodom do 14 pracovných dní od potvrdenia prijatia žiadosti o vrátenie peňazí alebo od potvrdenia prijatia fyzického tovaru späť od kupujúceho, podľa toho, ktoré sa stane neskôr. Pokiaľ ide o produkt, ktorý zahŕňa digitálnu aj fyzickú časť (napríklad náramok s audio nahrávkou) vrátenie peňazí kupujúcemu prebieha rovnako ako pri fyzickom produkte.
5. Kupujúci pri uplatnení garancie s vrátením peňazí na účet je povinný vymazať získané elektronické produkty (eBook, mp3 nahrávku, video a podobné) a je trestné i akékoľvek ich šírenie ďalej. Predávajúci si môže vypýtať dôkaz vymazania.
VIII. Reklamácie (uplatnenie zodpovednosti za vady)
Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v súlade s § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka a § 20 až § 26 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
Záručná doba na tovar je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Kupujúci má právo uplatniť si zodpovednosť za vadu, ktorá sa na tovare prejaví v záručnej dobe.
Reklamáciu môže kupujúci uplatniť písomne e-mailom alebo poštou, prípadne osobne na adrese predávajúceho - len po predošlej dohode s predávajúcim. Pri uplatnení reklamácie je potrebné predložiť doklad o kúpe (faktúru alebo pokladničný blok) a vyplnený formulár pre odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na stránke e-shopu. Do tohto formulára je nutné uviesť dôvod reklamácie.
Predávajúci vybaví reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa jej doručenia. O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný písomne (e-mailom).
V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady, výmenu tovaru, primeranú zľavu alebo odstúpenie od zmluvy, ak je vada neodstrániteľná.
Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie, mechanické poškodenie alebo iné poškodenie produktu, ktoré viditeľne nebolo spôsobené chybou materiálov či chybou výroby.
V prípade sporu týkajúceho sa reklamácie môže kupujúci využiť možnosť alternatívneho riešenia sporov prostredníctvom subjektov ARS alebo platformy RSO (https://ec.europa.eu/consumers/odr).
IX.Odstúpenie od zmluvy
1. Kupujúci má právo podľa Občianskeho zákonníka odstúpiť do zmluvy uzatvorenej prostredníctvom internetu v lehote 14 kalendárnych dní od zakúpenia elektronického alebo fyzického produktu, a to elektronickou formou na e-mail info@tereziaberesova.sk s prehlásením, že od zmluvy odstupuje a priložením kópie faktúry/ daňového dokladu a formulára pre odstúpenie od zmluvy.
2. Kupujúcemu bude zaslaný dobropis s čiastkou zodpovedajúcou kúpnej cene produktu. Ak ide o fyzický produkt, bude vrátená aj suma za jednosmerné poštovné ale len v sume najlacnejšieho ponúkaného spôsobu doručenia produktu, podľa možností dostupných na e-shope liore.sk. Kupujúci nemá nárok na preplatenie nákladov za vrátenie tovaru predávajúcemu. Čiastka bude vrátená najneskôr do 14 pracovných dní od doručenia e-mailu s odstúpením od zmluvy alebo od prijatia fyzického produktu do rúk predávajúceho. Čiastka bude vrátená bankovým prevodom.
3. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z. Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru. Znečistený, poškodený alebo používaný tovar nie je možné vrátiť.
X. Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy pri online nákupe
Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy sa vzťahuje len na spotrebiteľské zmluvy uzatvorené medzi obchodníkom a spotrebiteľom.
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU
1. Právo na odstúpenie od zmluvy
-
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 kalendárnych dní.
-
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa pripísania kúpnej ceny za produkt na náš bankový účet.
-
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením na adrese: info@tereziaberesova.sk.
-
Na tento účel prosím použite formulár na odstúpenie od zmluvy. Použitie formulára nie je povinné. Avšak, všetky údaje, ktoré by ste vo formulári vyplnili, od vás budeme potrebovať.
-
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
-
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.
-
Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 pracovných dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
-
Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
-
Zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty produktu v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti produktu.
XI. Ochrana osobných údajov
Predávajúci sa pri spracúvaní osobných údajov riadi Zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov. Osobné údaje sú spracúvané len za účelom vyhotovenia faktúry a dodania tovaru a sú chránené v zmysle zákona.
Osobné údaje spracúvame podľa zásad ochrany a spracovania osobných údajov.
1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z.z. v spojení s GDPR (EÚ) 2016/679 o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
2. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem štátnych orgánov v prípade kontroly.
3. Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, fakturačná adresa, adresa na doručenie, telefónne číslo, e-mailová adresa. Vami poskytnuté osobné údaje sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vašej objednávky.
4. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám.
5. Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov na webstránke liore.sk na marketingové účely, súhlasil so zasielaním predovšetkým e-mailových správ na kontaktnú emailovú adresu, telefonickým kontaktovaním alebo zasielaním adresnej pošty na kontaktnú adresu.
6. Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať kliknutím na odhlasovací odkaz v spodnej časti zasielaných e-mailov. A z našej strany Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na marketingové účely.
XII. Dohľad
Dohľad vykonáva SOI: Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, adresa : Dolná 179/46, 974 01 Banská Bystrica, tel. č. : 048/412 49 69, mail: bb@soi.sk.
XIII. Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Podľa Zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov účinného od 1.1.2016 sú orgánmi alternatívneho riešenia sporov zo zákona Úrad pre reguláciu sieťových odvetví, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia.
Spotrebiteľ má právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa.
Obchodník informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť.
Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Na ustanovenia zmluvy, ktoré zaväzujú spotrebiteľa podať návrh na vopred určený subjekt alternatívneho riešenia sporov, sa neprihliada.
K návrhu spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Ak ide o spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, spotrebiteľ môže už v návrhu uviesť svoj súhlas so zabezpečením vyjadrenia odborne spôsobilej osoby.
Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, ak pravidlá alternatívneho riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov neustanovujú inak. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
XIV. Zodpovednosť za obsah webu
Webové stránky liore.sk, objavsvojpotencial.sk a objavsvojpotencial.eu môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia a tovary a služby môžu byť kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmenené.
XV. Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.
2. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom týchto všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
3. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že si prečítal všeobecné obchodné podmienky, porozumel im a súhlasí s ich znením.
4. Neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 18/2018 Z.z. v spojení s GDPR (EÚ) 2016/679, Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.